• 09138109407
  • اصفهان دولت آباد، فرعی بوعلی سینا(44)، کارخانه آجر سعدی
تشخیص کیفیت آجر سفال

تشخیص کیفیت آجر سفال

آجر سفال از محصولات پر فروش و پر تقاضا در صنعت ساختمان است. یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی نیز آجر سفال است. بنابراین تشخیص آجر سفال مرغوب یکی از فاکتورهای مهمی است که در خرید آن باید توجه کرد. بنا براین در این مقاله قصد داریم درجه بندی های مختلف آجر سفال را بیان کرده و روش های تشخیص آن را بگوییم. این مقاله برای افرادی که در حوزه ی ساخت و ساز فعالیت می کنند، به شدت توصیه می شود. زیرا سرو کار زیادی با قیمت آجر سفال و خرید آن دارند. بنابراین باید به خوبی بتوانند کیفیت آن را تشخیص دهند.

درجه بندی های آجر سفال:

آجر های موجود دربازار، آجر سفال درجه ۱، درجه ۱.۵، درجه ۲ و درجه ۳ می باشد. این درجه بندی بیشتر بر اساس روش تولید می باشد. برای تشخیص این درجه بندی باید به چند فاکتور توجه کنید. درصد جذب آب، صدای آجر و رنگ آن از فاکتور های اصلی برای تشخیص آجر سفال مرغوب است.

آجر سفال درجه ۱ و ۱.۵ :

آجر سفال درجه ۱ به روش خشک کن و تونلی تولید میشود. اما درجه ۱.۵ به روش سریع خشک کن های قدیمی. این نوع آجرها دارای شکل یکسان و هم اندازه اند و رنگ آنها نیز یکدست قرمز و یا زرد می باشد. جذب آب آجر سفال درجه۱ کمتر از ۱۰ درصد است. در سطح آنها هیچگونه سنگ ریزه، شن و ماسه پیدا نمی شود و از خاک رس مرغوب تهیه شده اند. همچنین یکی دیگر از روش های تشخیص آن نیز این است که در اثر برخورد بایکدیگر صدای سرامیک می دهند. این نوع آجر در مواجهه با آب شوره نمی زند. طول عمر این آجر ۱۰۰ سال است. آجر درجه ۱ به دلیل سبک شدن سازه از نظر اقتصادی برای پروژه ها مناسب است.

آجر سفال درجه ۲ : 

آجر درجه ۲ به روش آفاب خشک تهیه میشود.این آجر از نظر شکل ظاهری و رنگ مشابه قبلیست. درصد آب آن بین ۱۰ الی ۱۵ درصد است. اندکی پختگی بیش از حد دارد که قابل قبول است. همچنین مانند مورد قبلی در برابر خراشیدگی مقاوم است و عمر آن نیز حدود ۱۵ سال است.

آجر سفال درجه ۳: 

آجر سفال درجه۳ از روش آفتاب خشک ضعیف تر تولید میشود.این نوع سفال از نظر شکل و اندازه یکسان نیستند. از نظر پخت کمی خام هستند و به روش های قدیمی پخت می شوند. رنگ آنها یکنواخت نیست و دربرابر خراشیدگی مقاومت خاصی ندارند. جذب آب آنها نیز بالای ۱۵ درصد است.

 

قیمت انواع آجر سفال:

دقیقا بر اساس نکاتی که ذکر شد قیمت آجر سفال در بازار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید آن باید به دقت این بررسی را انجام دهید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید. همچنین جهت اطمینان از کیفیت محصول آجر سعدی، میتوانید درخواست ارسال نمونه بار را به ما بدهید. مجموعه ی ما قبل از خرید چند نمونه از بار را برای شما ارسال می کند تا در صورت تایید، سفارش خود را نهایی کنید.

 

ارسال نظر
تماس سریع